Kamis, 19 November 2015

Ylang Ylang Minyak Essential Dijelaskan

Ylang Ylang Minyak Essential Dijelaskan

Ylang ylang minyak pati mempunyai sejarah yang lama. Ia berasal daripada Asia Tenggara, walaupun ia adalah popular sekarang di bahagian-bahagian lain di dunia. Minyak diekstrak dari ylang ylang kelopak bunga. Kelopak biasanya diambil pada awal pagi supaya jumlah maksimum minyak boleh diekstrak.

Ylang ylang mempunyai aroma memabukkan. Ia mempunyai sejarah yang panjang digunakan kerana bau eksotik. Indonesia, sebagai contoh, menggunakan merebakkan ylang ylang bunga di atas katil perkahwinan itu daripada pasangan pengantin.

Ia juga dikenali untuk merawat keadaan perubatan. Ia digunakan untuk melegakan kulit yang jengkel oleh gigitan serangga. Ia digunakan banyak dalam salap kulit penyakit kulit atau kegatalan kulit.

Ia juga membantu rambut yang memerlukan pemulihan atau pertumbuhan semula. Ia boleh memberi manfaat bagi orang-orang yang cuba untuk melawan jangkitan. Ia mencegah demam dari datang di dalam tempat pertama.

Ia menggabungkan dengan baik dengan minyak pembawa dan minyak pati lain. Khususnya ia bercampur dengan baik dengan rosewood, cengkih dan lemon. Minyak lain ialah halia, oren, kayu putih, melati, cendana dan meningkat.

Ia juga digunakan banyak untuk membantu dengan emosi. Ia dikenali untuk bekerja ke arah kegembiraan, tenang, dan semangat. Ia menggalakkan keadaan emosi yang sihat, dan menggalakkan orang ramai untuk meningkatkan tahap keyakinan diri mereka.

Tenaga lelaki-perempuan dibantu oleh ylang ylang. Apabila aromaterapi digunakan, ia boleh meningkatkan pemikiran orang-orang dan fokus. Aromaterapi dengan ylang ylang menggalakkan perasaan aman yang dapat membantu tetamu berehat dan bantuan.

Terdapat faedah lain yang terlibat dengan menggunakan minyak. Sebagai contoh, ia boleh membantu mengawal degupan jantung itu. Ia boleh digunakan untuk membantu aritmia jantung dan masalah jantung. Ia juga boleh membantu orang yang mengalami masalah penghadaman, aduan terutamanya usus. Ia juga dipercayai menjadi minyak anti-parasit dan anti-radang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar