Kamis, 19 November 2015

Apakah Homeopati dan Bagaimana ia Boleh Membantu Anda?

Apakah Homeopati dan Bagaimana ia Boleh Membantu Anda?

Apakah homeopati dan bagaimana ia boleh membantu anda?

Mari kita mulakan dengan apa homeopati adalah. Ia adalah satu sistem semula jadi penjagaan kesihatan yang telah ditubuhkan ke dalam struktur hari sekarang ini oleh seorang doktor Jerman lebih 200 tahun yang lalu. Lelaki itu adalah Dr Samuel Hahnemann dan dia adalah seorang yang sangat pintar, yang fasih dalam beberapa bahasa dan ahli kimia, antara sifat-sifat lain.

Selepas menamatkan pengajian sebagai seorang doktor, beliau dengan cepat menjadi kecewa oleh batasan serta bahaya, perubatan lakukan kepada orang ramai. (Ia adalah ragu bahawa dia akan mempunyai pandangan yang berbeza dalam 'maju' amalan perubatan pada hari ini.) Dia mendapati dia tidak boleh terus melayan orang, manakala mencederakan mereka, maka beliau melepaskan menjalankan amalan sebagai seorang doktor.

Untuk menjaga keluarganya, dia mula menterjemahkan teks-teks perubatan ke dalam Bahasa Jerman. Dan ia adalah dalam teks bahasa Inggeris bahawa dia terserempak dengan satu rujukan purba (berusia sekitar 2000 tahun) kepada idea bahawa 'seperti penawar seperti'. Ini berminat kepadanya, maka dia lagi disiasat itu, eksperimen ke atas dirinya.

Pada dasarnya, ini adalah prinsip di sebalik homeopati. Ini bermakna bahawa apa gejala muncul, akibat daripada mengambil ubat, dalam orang yang sihat, akan menyembuhkan dalam orang yang tidak sihat dengan gejala yang sama. 'Like penawar seperti'.

Beliau menumpukan seluruh hidupnya untuk merawat orang dengan sistem baru ini perubatan, untuk mengajar doktor lain mengenainya dan untuk memperbaiki prinsip dan amalannya.

Prinsip-prinsip homeopati adalah yang padu, berdasarkan undang-undang semula jadi. Ini belum pernah berlaku dalam lain-lain bidang perubatan, kebanyakan yang tidak mempunyai asas. Walaupun ubat-ubatan baru sentiasa ditambah untuk materia medica kami, dan pelarasan dibuat sebagai pemahaman kita menjadi lebih jelas, asas homeopati tidak boleh berubah. Anda tidak boleh mengubah undang-undang semula jadi.

Rawatan homeopati merawat anda sebagai orang keseluruhan. Ia adalah kurang berminat dengan masalah individu seperti dalam anda sebagai orang yang penuh dan apa yang berlaku dalam hidup anda apabila masalah bermula. Dalam erti kata lain, rawatan yang kelihatan untuk menyebabkan asal. Ini akan menjadi emosi dalam banyak kes. Sebagai contoh, satu pengalaman yang mengejutkan boleh membawa kepada kronik tekanan darah tinggi. Kesedihan dalam boleh membawa kepada kemurungan. Trauma fizikal boleh menyebabkan serangan panik.

Cara rawatan yang berfungsi adalah dengan merangsang sistem imun anda. Masalah emosi tidak dapat diselesaikan telah mencipta tersumbat di mana anda tidak lagi boleh menyembuhkan diri sendiri, keupayaan semula jadi yang mempunyai imuniti yang sihat. Setelah sekatan telah dikeluarkan, anda kini boleh menyembuhkan anda.

Rawatan homeopati adalah hampir sentiasa lisan - anda mengambil ia dalam mulut anda. Ia biasanya dalam bentuk pillules (pil kecil) atau cecair. Tidak ada bezanya bentuk apa ia adalah. Satu dos tunggal, atau banyak dos, mungkin diperlukan, bergantung kepada anda, masalah ini, rawatan yang setakat ini, masa yang anda mempunyai masalah, dan pelbagai faktor lain.

Setelah cedera yang lalu telah diselesaikan, rawatan yang boleh dihentikan dan masalah itu tidak berulang. Ini bermakna bahawa rawatan homeopati yang baik adalah kekal.

Puncanya tidak selalu mungkin untuk mencari, terutamanya jika ia berlaku pada masa lalu malap dan jauh. Dalam kes ini, gejala peribadi yang digunakan, yang sering halus.

Sebagai contoh, hampir semua orang yang mengalami artritis akan mempunyai kekakuan pada sendi mereka pada suatu masa. Tetapi sesetengah orang mempunyai kekakuan pergerakan awal, beberapa pada akhir hari. Sebahagian merasa peningkatan dengan sejuk, beberapa dengan haba. Terdapat banyak variasi halus untuk setiap keadaan.

Oleh kerana rawatan adalah semua tentang anda dan membuat asal luka-luka dalam, dan juga tanda-tanda yang sangat peribadi dan unik anda, rawatan ini juga sangat peribadi. Ini adalah bagaimana rawatan sepatutnya. Satu saiz tidak sesuai untuk semua.

Rawatan homeopati adalah semula jadi, selamat, bebas daripada kesan sampingan, kuat, lagi lembut. Patologi dalam, yang kembali generasi, boleh akhirnya disemadikan. Tidak ada syarat yang homeopati tidak boleh membantu dengan. Haiwan boleh dirawat dengan kejayaan yang sama. Tumbuh-tumbuhan juga mendapat manfaat daripada rawatan homeopati yang sesuai.

Homeopati adalah sangat 'hijau'. Tiada uji kaji haiwan. Tiada alam prosedur pencemaran.

Walaupun sebahagian besar apa yang telah dibincangkan di atas, akan memerlukan homeopati dilatih untuk merawat berjaya, terdapat satu lagi sampingan kepada homeopati. Kebanyakan ubat-ubat biasa tidak perlu banyak pengetahuan untuk menggunakannya secara berkesan. Sebagai contoh, hampir semua orang tahu keupayaan Arnica untuk merawat kesan-kesan kecederaan dan trauma. Walau bagaimanapun, beberapa tahu kedalaman dan keluasan keupayaannya.

Terdapat kira-kira 40 remedi yang sama yang anda boleh belajar untuk digunakan di rumah dengan jayanya, tanpa menghabiskan tahun latihan. Mereka boleh merawat keadaan seperti sakit, kejang, sakit perut, kejutan, kecederaan, gigitan, terbakar, strain, keseleo, Keletihan, keracunan makanan, sakit kepala, masalah haid dan banyak lagi. Walau bagaimanapun, adalah dinasihatkan untuk mendapatkan beberapa bentuk bimbingan, sebagai prinsip dan konsep homeopati adalah berbeza dari hampir setiap jenis lain penyembuhan.

Dan ia sering rawatan segera daripada penyakit, yang hanya boleh berlaku dalam beberapa minit dari masalah yang berlaku, yang boleh membuat perbezaan untuk pemulihan penuh atau hanya satu separa, jika ada sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar