Minggu, 22 November 2015

Chamomile Minyak Essential

Chamomile Minyak Essential

Chamomile adalah bunga yang mudah yang mempunyai pusat membonjol putih atau kuning dan banyak kelopak kecil sekitarnya. Kebanyakan jenis tumbuh liar di tepi jalan. Ia adalah spesies invasif dan dalam bidang pertanian, petani sering mengawal penyebaran untuk mengekalkan produktiviti dalam bidang itu. Secara umumnya, terdapat jenis 2 - chamomile Roman (Anthemis nobilis) dan Kamomil Jerman (Matricaria recutica). Chamomile Roman adalah tumbuhan saka, mempunyai pepejal pusat, lebih rendah dan tumbuh rapat ke tanah kepada kira-kira 12 inci manakala chamomile Jerman merupakan tumbuhan tahunan dengan pepejal, pusat berbentuk dome tinggi dan tumbuh antara 24 dan 36 inci. Ia mudah dikenali dengan warna yang mendalam biru apabila suling sebagai minyak penting kerana azulene komponen.

Aroma minyak pati chamomile adalah sukar untuk pin bawah. Ia berbau epal manis yang sudah teroksida, kadang-kadang herba dan buahan bergantung kepada lokasi ia telah dituai. Ia digunakan sebagai nota pertengahan dalam aromaterapi.

Dari segi sejarah, chamomile sejak beribu-ribu tahun. Orang-orang Mesir khusus kepada tuhan-tuhan mereka untuk mengubati demam akut. Walaupun ia adalah perkataan Inggeris, chamomile datang dari Greek atau Chamomaela 'Ground Apple. Di Sepanyol, ia telah digunakan untuk rasa sherry cahaya yang menanggung namanya. Orang-orang Rom menggunakannya untuk kemenyan dan dalam minuman. Untuk Anglo Saxon ia adalah salah satu daripada sembilan herba suci. Dalam chamomile Zaman Pertengahan telah digunakan secara meluas dalam pembuatan bir sehingga hop mengambil alih fungsi itu.

Mutasi chamomile biasa yang menghasilkan 'double diketuai' pelbagai berlaku kira-kira sekali dalam 10,000 di kilang dan ia adalah steril dan semua tumbuhan baru boleh ditanam dari keratan. Chamomile mempunyai keupayaan untuk membantu tumbuhan berdekatan menjadi lebih kuat dan tumbuh semula. Penyelidikan yang berterusan sedang dijalankan untuk menyiasat sebab ingin tahu ini.

Seperti yang lain, chamomile minyak pati mempunyai banyak kegunaan. Di bahagian atas senarai adalah kesan yang menenangkan ia telah di tubuh dan minda. Penyebatian bunga chamomile dalam secawan air mendidih dan meminumnya sebelum pergi ke tidur adalah ubat yang baik untuk insomnia. Atau cawan di siang hari pasti menenangkan saraf jengkel mereka di pejabat.

Sekali, saya mempunyai batuk yang berterusan yang tidak akan hilang walaupun selepas mengambil ubat daripada doktor. Dua malam yang tidak selesa berbaring terjaga batuk paru-paru saya keluar, saya mencari botol saya chamomile minyak pati dan meletakkan 8 titis dalam pembakar minyak. Ia bekerja seperti sihir! Saya tidak tahu berapa minit ia mengambil masa tetapi saya sedang tidur nyenyak tidak lama kemudian. Keesokan harinya saya tidak batuk sebanyak. Kesan sedatif dan harta antibiotik minyak benar-benar bekerja pada saya. Sudah tentu, ini hanya penyelesaian sementara dan mendapatkan bantuan perubatan akan dinasihatkan untuk membersihkan badan daripada semua jangkitan. Ciri-ciri lain chamomile minyak pati antiseptik, menggalakkan penghadaman, menyejukkan badan, membantu untuk membuang toksin, menenangkan kanak-kanak hiperaktif, penyembuhan luka, melegakan kulit kepala, larut kesesakan darah, memudahkan sakit sakit saraf, melembutkan kulit dan kerana ini ia telah digunakan secara meluas dalam kosmetik, penjagaan rambut dan penjagaan badan. Adalah dipercayai untuk menggalakkan pertumbuhan sel-sel darah putih. Ini seterusnya memberikan kita badan yang lebih kuat untuk melawan penyakit.

Biasanya pelbagai Jerman mempunyai sifat-sifat penyembuhan sama seperti jenis Rom dengan perbezaan yang sangat sedikit dan ia adalah lebih kuat dan lebih sengit. Dalam kes-kes sakit kepala dan kekejangan perut, Kamomil Jerman datang untuk menyelamatkan lebih baik daripada chamomile Roman. Herba, bunga biasanya kering daripada pelbagai Jerman menjadikan cawan yang lebih teh dan boleh dibeli melalui pembekal herba yang berpengetahuan. Walaupun chamomile minyak pati adalah salah satu gentlest semua minyak yang penting dan boleh digunakan pada kanak-kanak secara bebas, ia tidak boleh digunakan dicairkan di kulit. Setelah berkata, terlalu banyak boleh menyebabkan gejala alahan kerana ia berkaitan dengan keluarga ragweed itu. Jangan gunakan chamomile jika anda alah kepada daisy, kekwa atau Marigold.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar