Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Chiropractic Care Boleh Bantu Whiplash

Bagaimana Chiropractic Care Boleh Bantu Whiplash

Whiplash adalah salah satu kecederaan yang paling menyakitkan seseorang boleh mempunyai. Whiplash sering membawa kepada rasa sakit yang serius yang boleh menjadi sakit kronik kecuali jika anda mendapatkan rawatan yang sesuai. Kebanyakan orang tahu seseorang yang telah cedera dalam kemalangan kereta dan berakhir dengan whiplash.

Whiplash adalah perkara biasa semasa kemalangan kereta. Keputusan belakang jerk yang cepat dan ke belakang leher dari perlanggaran adalah whiplash, walaupun kemalangan kereta bukan satu-satunya cara seseorang boleh mendapatkan kecederaan whiplash. Whiplash boleh berlaku bila-bila masa kelajuan atau pergerakan leher menyebabkan kerosakan pada ligamen dan sendi di kawasan tulang belakang leher ini. Ia juga boleh disebabkan oleh pendarahan mikroskopik dalam tisu lembut.

Ini jenis kecederaan boleh menyebabkan beberapa gejala yang berbeza seperti sakit leher, membakar tangan, kebas jari, penglihatan kabur, pening, sakit kepala, kesakitan otot serta isu-isu lain yang tidak pula perlu serta-merta.

Ramai orang telah menerima bantuan dari Cape Girardeau pejabat kiropraktik. Walaupun sesetengah orang mungkin keberatan untuk mencuba bentuk alternatif penjagaan kesihatan, adalah penting untuk memahami bahawa ahli tulang yang sangat mahir dalam struktur badan dan mereka dilatih dalam program doktor mereka untuk mendiagnosis semua jenis leher atau kecederaan tulang belakang.

Semasa lawatan anda dengan Cape Girardeau klinik kiropraktik anda boleh mengharapkan untuk mempunyai beberapa X-ray dan peperiksaan selesai, chiropractor seterusnya akan mereka bentuk pelan pembetulan bagi kecederaan whiplash anda. X-ray perlu diambil sebagai melihat secara khusus kerosakan masa kini adalah amat penting pada mendapatkan masalah ini diperbetulkan. Pelan pembetulan akan menjadi unik kepada anda kerana tidak semua kecederaan tulang belakang adalah sama, kecederaan setiap orang adalah unik dengan kemalangan yang mereka miliki. Tumpuan akan diberikan pada sendi tulang belakang. Ini termasuk penyelarasan semula integriti struktur dan membawa integriti saraf juga, yang akan membolehkan tubuh untuk menyembuhkan dengan betul dan mengelakkan berlakunya banyak isu-isu masa depan.

Berikut boleh dikenakan untuk whiplash:

Pembetulan dan Pelarasan

Ini adalah teknik kiropraktik yang paling banyak digunakan untuk pembetulan whiplash. Prosedur ini melibatkan membuat perubahan kepada tulang belakang serviks yang membantu kira-kira dan menstabilkan segmen cedera. Ini dilakukan perlahan-lahan sehingga kerosakan yang lebih teruk tidak dipergiat bagi kawasan itu. Ia tidak menyakitkan tetapi orang mendapatkan cemas kerana mereka tidak pasti apa yang diharapkan sehingga doktor lagi dapat menunjukkan dan menerangkan prosedur yang digunakan.

Latihan deria-motor dan Penstabilan

Tujuan teknik ini adalah untuk membimbing sistem saraf yang mengawal koordinasi dan pergerakan corak.

Latihan McKenzie

Ini adalah latihan yang banyak klinik kiropraktik Cape Girardeau boleh menunjukkan kepada anda, di mana anda kemudian boleh melakukannya di rumah. Pergerakan-pergerakan ini adalah untuk kawasan yang cedera dan membantu kira-kira dan keupayaan penyembuhan semulajadi tubuh anda kembali pada kadar yang lebih cepat.

Gaya hidup dan Nasihat Ergonomik

Ia juga penting untuk memberi perhatian kepada apa yang kamu kerjakan pada siang hari. Beberapa aktiviti boleh membantu mengurangkan kesakitan, manakala aktiviti-aktiviti lain yang boleh membuat keadaan anda lebih teruk. The Cape Girardeau klinik kiropraktik anda pilih harus memberi sedikit sebanyak panduan dan cadangan kepada aktiviti-aktiviti yang perlu anda lakukan dan tidak boleh lakukan. Ini akan membantu mengurangkan gejala whiplash dan membantu mempercepatkan pemulihan anda.

Ini adalah beberapa prosedur kiropraktik paling diiktiraf dilakukan untuk whiplash. Menyimpan idea-idea dalam fikiran sehingga anda dididik tentang penjagaan penyelesaian yang disediakan untuk whiplash anda atau seseorang yang anda tahu perlu ada untuk menangani kecederaan tulang belakang. Sering kali dengan mendaftar bantuan Chiropractor mereka boleh membantu bukan sahaja kesakitan anda, tetapi memastikan bahawa tubuh anda adalah penyembuhan untuk yang terbaik daripada keupayaannya. Ini akan membantu untuk mengelakkan isu-isu masa depan yang untuk ramai pesakit permukaan tahun kemudian dan negatif memberi kesan kepada kesihatan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar